بهترین متخصص جراحی صورت و دهان و فک در نیاوران

جراحی صورت، دهان و فک یکی از روش‌های درمانی و البته زیبایی است که افراد انجام می‌دهند. البته دلیل انتخاب این جراحی می‌توان به علت تروماها، تغییرات ساختاری فک یا صورت و دیگر آسیب‌های مربوط به آن‌ها باشد. متخصص جراحی صورت و دهان و فک از طریق اصلاح نقص فک، پیوند استخوان، عملکرد دهان و صورت ،جراحی دندان عقل و… به اصلاح آسیب‌ها و نقص‌های مربوط به دهان و فک می‌پردازد.

منظور از جراحی فک و صورت چیست؟

برخی افراد ممکن است دچار ناراحتی و یا بیماری‌هایی مربوط به استخوان فک و صورت داشته باشند که عوارض مختلفی در آن‌ها از جمله مشکل در صحبت کردن، آپنه خواب و… ایجاد کند. البته از آنجایی که استخوان فک و صورت ارتباط مستقیمی با دندان‌ها دارند، در صورت وجود مشکل در این نواحی، عوارضی از جمله فشرده شدن دندان‌ها، کج شدن آن‌ها، ناتراز شدن دندان‌ها و… ایجاد می‌شود.

گاهی اوقات این مشکلات می‌توانند فرایند زندگی روزمره فرد را دچار اختلال کنند. در چنین شرایطی متخصص جراحی صورت و دهان و فک به اصلاح ناهنجاری‌ها و مشکلات مربوط به این نواحی می‌پردازد. جراحی فک و صورت با ایجاد تغییر در موقعیت، اندازه و شکل استخوان فک، بینی، چانه  و دیگر عضلات مربوط به صورت و فک به اصلاح این ناهنجاری‌ها می‌پردازد.

برای مشاوره و رزرو وقت تماس بگیرید

درصورت تماس اعلام کنید که از طرف سایت تماس گرفته اید!

رزرو وقت دکتر سعیدیان

نحوه درمان بهترین Oral and Maxillofacial Surgery 

  • معاینه بیمار

متخصص ابتدا بیمار را معاینه کرده و وضعیت مختلف سلامتی وی از جمله مصرف داروها، حساسیت‌های فرد، وضعیت سلامت کلی، بیماری‌های مزمن، سابقه درمان و در نهایت اندازه و شکل فک، بینی، لب، صورت و… را بررسی می‌کند.

  • طراحی برنامه درمانی

پس از تشخیص نوع ناهنجاری توسط متخصص، برنامه درمانی زیبایی، ترمیمی و اصلاحی را برای بیمار طراحی می‌کند. برای بیمار توضیح می‌دهند که جراحی قرار است چگونه و به چه صورتی انجام شود و به چه مقدار هزینه نیاز است.

  • عمل جراحی

در این مرحله بر اساس نوع ناهنجاری، متخصص جراحی صورت و دهان و فک اقدام به جراحی بینی، لیفت صورت، اصلاح لب و حاشیه لب، اصلاح فک، زیبایی چشم جهت درمان ناهنجاری‌های فک، دهان، صورت و لب می‌کند.

  • مراقبت‌های پس از جراحی

پس از انجام عمل جراحی، متخصص پانسمان‌ لازم را روی محل جراحی انجام می‌دهد. سپس داروهایی جهت تسکین درد جراحی برای شما تجویز می‌کند و نحوه مراقبت صحیح از محل جراحی را یاد می‌دهد. سعی کنید از غذاهای نرم و مایعات مصرف کنید و بهداشت دهان و دندان خود را به کمک مسواک و دهان‌شویه حفظ کنید.

بیماری‌های قابل درمان توسط متخصص جراحی صورت و دهان و فک

  • اصلاح ناهماهنگی بین فک‌ها

وقتی فک‌های بالا و پایین با یکدیگر ناهماهنگ باشند و فک بالا، بسیار جلوتر از فک پایین قرار بگیرد، مشکلات مختلفی از جمله سختی در حرف زدن و گفتار، خستگی فک حین غذا خوردن و ظاهر غیر طبیعی صورت پیش می‌آید. جراح متخصص به کمک جراحی، ناهماهنگی بین فک‌ها را اصلاح کرده و مشکلات مربوط به آن را اصلاح می‌کند.

  • ترمیم بیماری‌های توموری

از دیگر تخصص‌های متخصص جراحی صورت و دهان و فک، می‌توان به جراحی و برداشتن تومورهای ناحیه فک و صورت اشاره کرد.

  • ترمیم شکاف لب و کام

از دیگر مشکلات مربوط به دهان، صورت و فک می‌توان به شکاف لب و کام اشاره کرد. جراحی شکاف لب و کام در چند مرحله انجام می‌شود و شامل اصلاح شکاف لب و برگرداندن ظاهری طبیعی آن است.

  • عدم تناسب بین فک‌ها و صورت

گاهی اوقات فک پایین و یا فک بالا، به طور نا متعادل برجسته‌تر از دیگری هستند و سبب ایجاد مشکلات مختلفی می‌شوند. جراح متخصص با اصلاح این وضعیت، مشکلات مربوط به آن را نیز حل می‌کند.

ویژگی‌های بهترین متخصص جراحی صورت و دهان و فک 

ویژگی‌های بهترین متخصص جراحی صورت و دهان و فک 

همان‌طور که از اسم بهترین متخصص جراحی صورت و دهان و فک در نیاوران معلوم است، این متخصص توانایی درمان بیماری‌ها و مشکلات مربوط به این قسمت از بدن، با استفاده از روش‌های جراحی و غیر جراحی دارد. ولی به طور کلی یک پزشک متخصص در کنار داشتن اطلاعات و تخصص در زمینه درمان بیماری، باید تجربه لازم را داشته باشد تا بتواند خدماتی بی نقص برای بیماران ارائه دهد. از جمله ویژ‌گی‌های بهترین متخصص جراحی صورت و دهان و فک در نیاوران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • متخصص جراحی صورت و دهان و فک دارای تخصص و مهارت لازم در زمینه حل بیماری‌ها و مشکلات مربوط به دهان و فک و صورت است.
  • پزشکان متخصص در این زمینه می‌توانند به کمک روش‌های جراحی و غیر جراحی به حل و درمان مشکلات مربوطه بپردازند.
  • پزشک متخصص می‌تواند به کمک جراحی، آسیب‌های ناشی از تروما بر روی فک و دهان را ترمیم کند.
  • از دیگر ویژگی‌های متخصص دهان و صورت و فک می‌توان به توانایی تشخیص و درمان بیماری‌های مفصلی صورت و فک اشاره کرد.
  • درمان اختلالات خواب مثل خر و پف، جراحی ترمیمی و زیبایی از دیگر مهارت‌های این متخصص است.
  • متخصصان این حوزه می‌توانند به عفونت‌ها و التهابات دهان و فک بپردازند.

نکات مهم مربوط به جراحی فک و صورت

توجه داشته باشید که جراحی فک و صورت یکی از جراحی‌های مهم و البته پر خطر است و باید تحت نظر دندانپزشک متخصص و مجرب صورت بگیرد؛ چراکه علاوه بر داشتن جنبه درمانی، جنبه زیبایی نیز دارد. در نتیجه اولین و مهم‌ترین کار، پیدا کردن بهترین متخصص جراحی صورت و دهان و فک در نیاوران است که دکتر وحید سعیدیان می‌توان دندانپزشکی مجرب محسوب شود.

در مرحله بعد تشخیص نوع ناهنجاری توسط دندانپزشک است. ناگفته نماند، برای این‌که درمان و عمل جراحی شما موفقیت آمیز باشد، باید تمامی مشکلات مربوطه را به درستی به پزشک معالج خود شرح دهید. دندانپزشک پس از انجام بررسی‌های لازم، برنامه عمل جراحی را برای شما طراحی می‌کند. بهتر است نکات مهم مربوط به جراحی فک و صورت به درستی رعایت کنید؛

  • سعی کنید شب قبل از جراحی فک و صورت، به درستی استراحت کنید؛ چراکه برای حضور در اتاق عمل، باید آمادگی لازم را داشته باشید.
  • پس از انجام عمل جراحی، می‌توانید برای کاهش میزان درد و تورم از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • در روزهای ابتدایی عمل جراحی از مصرف داروهای الکلی، مسواک زدن و همچنین مواد غذایی سفت جلوگیری کنید.
  • سعی کنید از صحبت کردن زیاد خودداری کنید؛ چراکه سبب باز شدن بخیه‌ها می‌شود.
  • از غذاهای نرم و مایعات در روزهای ابتدایی عمل جراحی استفاده کنید تا فشاری بر بخیه‌ها وارد نشود.
  • سعی کنید داروها و آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشک را به درستی مصرف کنید.
برای مشاوره و رزرو وقت تماس بگیرید

درصورت تماس اعلام کنید که از طرف سایت تماس گرفته اید!

رزرو وقت دکتر سعیدیان

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *