معرفی انواع ایمپلنت دندان (مارک، جنس، اندازه)

اگر به هر دلیلی دندان خود را از دست داده‌اید و نگران زیبایی خود هستید، باید بگوییم که اصلاً نگران نباشید؛ چراکه یکی از روش‌های کاشت دندان و البته مناسب‌ترین و بهترین نوع روش‌ها، استفاده از ایمپلنت برای جایگزین کردن دندان‌ها است. انواع ایمپلنت بر اساس شکل، اندازه و حتی نحوه اتصال توسط برندهای مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند که هر یک از آن‌ها می‌توانند برای دندان‌هایی مناسب باشند. ‌شما می‌توانید بر اساس ویژگی دندان‌های خود و البته سلیقه و نظر خود در رابطه با مقدار دوام و کارایی ایمپلنت‌ها، دست به انتخاب بزنید.

انواع ایمپلنت

انواع ایمپلنت دندان بر اساس نوع فیکسچر

انواع ایمپلنت دندان بر اساس نوع فیکسچر و البته جایگاه قرارگیری آن به نسبت استخوان فک، در سه دسته اندواستیل، ساب پریواستیل و زیگوماتیک قرار می‌گیرند.

  • ایمپلنت دندان از نوع اندواستیل

در بین انواع ایمپلنت دندان بر اساس نوع فیکسچر، ایمپلنت دندان از نوع اندواستیل جزو روش‌های مطمئن نصب ایمپلنت است؛ چراکه در داخل استخوان افراد قرار گرفته و بر همین اساس نیز برای اکثر افراد قابل استفاده است. این مدل از ایمپلنت، خودش نیز به سه نوع زیر تقسیم‌بندی می‌شود؛

ایمپلنت اندواستیل پیچی شکل:

 رایج‌ترین نوع ایمپلنت در بین انواع ایمپلنت‌های اندواستیل، ایمپلنت پیچی شکل است که به آن ایمپلنت ریشه‌ای نیز گفته می‌شود؛ چراکه عملکردی شبیه به ریشه دندان دارد. توجه داشته باشید که ایمپلنت اندواستیل پیچی شکل به وسیله دریل دندانپزشکی، داخل استخوان فک قرار می‌گیرد. پس از گذشت مدت زمان مشخصی، پایه ایمپلنت با استخوان فک جوش خورده و با بهبود لثه، ایمپلنت در جای خود ثابت می‌شود.

انواع ایمپلنت

 ایمپلنت اندواستیل عرضی:

نوع دیگری از ایمپلنت اندواستیل، ایمپلنت عرضی است و در بین انواع ایمپلنت‌ها ثبات بالایی دارد. این ایمپلنت نیز درون استخوان قرار می‌گیرد و بیشتر مناسب افرادی است که استخوان فک پایین در آن‌ها کوچک است. برای کاشت این مدل، پایه ایمپلنت را در زیر استخوان فک قرار می‌دهند و ایمپلنت از بالای استخوان بیرون می‌آید.

در نهایت میله‌ای روی استخوان فک قرار می‌دهند و دندان روی میله نصب می‌شود. همان‌طور که فهمیدید، روش کاش ایمپلنت اندواستیل عرضی بسیار سخت و دشوار بوده و از عهده هر متخصصی برنمی‌‌آید. در نتیجه سعی کنید در انتخاب متخصص خود دقت داشته باشید.

ایمپلنت اندواستیل تیغه‌ای:

در این روش درون استخوان فک کانالی ایجاد می‌شود، تیغه ایمپلنت درون این کانال قرار می‌گیرد و در نهایت ایمپلنت نصب می‌شود. تقریباً می‌توان گفت که پس از استفاده از ایمپلنت اندواستیل پیچی شکل، استفاده از ایمپلنت اندواستیل تیغه‌ای منسوخ شده است.

انواع ایمپلنت
  • ایمپلنت ساب پریواستیل

ایمپلنت ساب پریواستیل، ایمپلنتی از نوع روی استخوانی است و مخصوص کسانی هستند که نمی‌خواهند برای ایمپلنت خود، جراحی پیوند استخوان انجام دهند و یا استخوان فک در آن‌ها به اندازه کافی مقاوم نیست. برای این روش، نوعی اسکلت دندانی روی استخوان فک و بالای لثه قرار می‌گیرد، پس از این‌که پروتز با لثه پیوند خورد، دندان‌ها روی میله‌های پروتز نصب می‌شوند.

  • ایمپلنت زیگوماتیک

ایمپلنت زیگوماتیک هم همانند ایمپلنت اندواستیل درون استخوان قرار می‌گیرد، با این تفاوت که این نوع از ایمپلنت، درون استخوان گونه جای‌گذاری می‌شود. این نوع در بین انواع مدل‌های ایمپلنت بر اساس نوع فیکسچر، کاربرد کمی دارد و بیشتر برای کسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مقدار استخوان آن‌ها برای نصب کم است.

انواع ایمپلنت

انواع ایمپلنت از نظر جنس

اگر بخواهیم ایمپلنت‌ها را بر اساس جنسی که دارند، تقسیم‌بندی کنیم، می‌توانیم آن‌ها را در دو گروه زیرکونیوم و تیتانیوم قرار دهیم؛

  • ایمپلنت با جنس تیتانیوم

از آنجایی که فلز تیتانیوم با بدن سازگار است و استفاده از آن در دندان هیچ گونه عوارضی در بدن ایجاد نمی‌کند، یکی از انواع جنس‌هایی که برای ساخت ایمپلنت مورد استفاده قرار می‌گیرد، تیتانیوم است. البته ایمپلنت از تیتانیوم خالص ساخته نشده؛ بلکه از آلیاژهای تیتانیوم طراحی می‌شود. از دیگر ویژگی‌های فلز تیتانیوم برای ساخت ایمپلنت می‌‌توان به راحتی پیوند آن با استخوان فک اشاره کرد. در کنار داشتن این ویژگی‌ها، فلز تیتانیوم قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد. ایمپلنت با جنس تیتانیوم جزو رایج‌ترین ایمپلنت‌های دندانی است.

  • ایمپلنت با جنس زیرکونیوم

ایمپلنت با جنس زیرکونیوم در مقایسه با ایمپلنت از جنس تیتانیوم از مقاومت بالایی در برابر ضربه و ساییدگی برخوردار است. از این رو، از ایمپلنت با جنس زیرکونیوم برای ساخت پل و تاج دندان استفاده می‌کنند. این نوع ایمپلنت نیز می‌تواند به راحتی با استخوان دندان فک پیوند برقرار کند. این مدل جزو جدیدترین‌ ماده‌هایی است که وارد عرصه ساخت ایمپلنت شده است و تقریباً می‌توان گفت که به اندازه تیتانیوم در بین مردم جا نیفتاده است.

انواع ایمپلنت

تفاوت انواع ایمپلنت تیتانیوم و زیرکونیوم

از هر دو جنس تیتانیوم و زیرکونیوم برای ساخت پایه ایمپلنت استفاده می‌کنند؛ ولی هر یک از این جنس‌ها تفاوت‌هایی با هم دارند که به شرح زیر هستند؛

  • تیتانیوم زیست ‌سازگارترین فلز با بدن است و هیچ گونه عوارضی در بدن ایجاد نمی‌کند.
  • ایمپلنت از جنس تیتانیوم دارای دو بخش است. بخش اول آن روی ایمپلنت قرار گرفته و به دندان متصل می‌شود. بخش دوم آن در طی جراحی، درون استخوان قرار می‌گیرد. بر این اساس ایمپلنت با جنس تیتانیوم حتی برای افرادی که دارای استخوان ضعیف هستند نیز مناسب است و نیازی به پیوند استخوان نخواهند داشت. این در حالی است که ایمپلنت با جنس زیرکونیوم تک بخشی بوده و چنین قابلیتی را ندارد.
  • مقاومت ایمپلنت زیرکونیا نسبت به ایمپلنت تیتانیوم بیشتر است و سبب ایجاد باکتری در لثه نمی‌شود.
انواع ایمپلنت

انواع ایمپلنت بر اساس اندازه و قطر

ایمپلنت‌ها بر اساس اندازه و قطری که دارند نیز در دسته‌بندی‌های استاندارد، پهن و مینی قرار می‌گیرند. از نوع استاندارد ایمپلنت‌ها که اندازه‌ای بین 5/3 تا 2/4 میلی‌متر دارند، برای کاشت دندان‌های قدامی استفاده می‌کنند. از نوع پهن ایمپلنت‌ها که اندازه‌ای بین 5/4 تا 6 میلی‌متر دارند برای دندان‌های عقب دهان استفاده می‌شود و در نهایت از نوع مینی ایمپلنت‌ها برای کسانی استفاده می‌کنند که به اندازه کافی در دهان خود تراکم استخوانی ندارند. اندازه ایمپلنت‌های مینی بین 2 الی 5/3 میلی‌متر است.

انواع ایمپلنت‌ها بر اساس روش درمان

ایمپلنت‌ها را می‌توان بر اساس روش درمان نیز در دسته‌بندی قرار دارد. این‌که از میان انواع روش‌های درمان با ایمپلنت، کدام یک برای دندان‌ها و دهان شما مناسب است، به وضعیت دهان و دندان شما و تشخیص دندانپزشک بستگی خواهد داشت:

انواع ایمپلنت
  • ایمپلنت دندان به صورت فوری

ایمپلنت فوری به این صورت انجام می‌شود که وقتی دندانپزشک کار کاشت ایمپلنت‌ها را انجام داد، روکش را نیز در آن جلسه روی دندان‌ها بکشد. این روکش موقتی بوده و پس از این‌که استخوان فک بهبود می‌یابد، روکش دائمی روی دندان‌ها نصب می‌شود.

  • ایمپلنت دندان به صورت یک مرحله‌ای

ایمپلنت دندان به صورت یک مرحله‌ای مناسب بیمارانی است که با مشکل کمبود تراکم استخوان‌ها در فک و یا برخی از مشکلات خاص مواجه هستند. این ایمپلنت به صورت یک‌مرحله‌ای کاشت می‌شود. به این صورت که روی لثه برشی ایجاد شده، پایه ایمپلنت درون لثه جای‌گذاری می‌شود و در نهایت بخیه زده می‌شود. بیمار باید تا زمان التیام لثه و پیوند پایه ایمپلنت با لثه، برای کاشت دندان صبر کند.

انواع ایمپلنت
  • ایمپلنت به صورت دو مرحله‌ای

در ایمپلنت به صورت دو مرحله‌ای، دو جراحی توسط متخصص انجام می‌شود. به این صورت که متخصص در اولین مرحله و به کمک جراحی، پایه ایمپلنت را درون استخوان فک قرار می‌دهد و مدتی صبر می‌کند که پایه ایمپلنت به استخوان فک جوش بخورد و بهبود یابد. در نهایت در مرحله دوم، پایه ایمپلنت را به اباتمنت و روکش ایمپلنت متصل می‌کند. مدت زمان لازم برای ایمپلنت به صورت دو مرحله‌ای زیاد است؛ ولی از مزایای آن می‌توان به مقاومت بالای ایمپلنت و تشکیل پایه‌ای شبیه به ریشه دندان اشاره کرد.

  • ایمپلنت به صورت دیجیتال

یکی از روش‌های جدید نصب ایمپلنت دندان، ایمپلنت به صورت دیجیتال است. در ایمپلنت به صورت دیجیتال جراحی با حداقل برش لثه صورت می‌گیرد. چراکه دندانپزشک به کمک اسکن سه بعدی و دیگر روش‌های دیجیتالی به طراحی ایمپلنت‌های شما می‌پردازد که کاملاً با دهان و دندان شما سازگار هستند. از دیگر مزایای ایمپلنت به صورت دیجیتال می‌توان به کاهش هزینه‌ها و مدت زمان لازم برای درمان، کاهش درد و خون‌ریزی اشاره کرد.

  • مینی ایمپلنت

از مینی ایمپلنت برای افزایش مقاومت پروتزهای فک پایین استفاده می‌کنند؛ چراکه همانند نامشان بسیار باریک هستند.

  • ایمپلنت ALL IN 4

در ایمپلنت ALL IN 4 همان‌طور که از نامش مشخص است، چهار ایمپلنت دندانی درون استخوان‌ها قرار می‌گیرند و نیازی به پیوند استخوان وجود ندارد. توجه داشته باشید که از ایمپلنت ALL IN 4 برای بیمارانی استفاده می‌کنند که به دلایل مختلفی، اکثر دندان‌های خود را از دست داده‌اند. پس از جای‌گذاری ایمپلنت‌ها، مدت زمانی برای پیوند آن‌ها با استخوان فک و بهبود لثه لازم است. در نهایت دندان‌های اصلی درون دهان جای‌گذاری می‌شوند.

انواع ایمپلنت

انواع ایمپلنت دندان بر اساس اتصال ایمپلنت به اباتمنت

اباتمنت همانند نگه دارنده‌ای است که دندان تراش خورده و دندان روکش شده جدید را به همدیگر متصل می‌کند. بر این اساس سر ایمپلنت به دسته‌های مختلفی به اشکال شش ضلعی خارجی، شش ضلعی داخلی و هشت ضلعی داخلی تقسیم‌بندی می‌شود.

انواع ایمپلنت بر اساس اتصال روکش به اباتمنت

انواع ایمپلنت بر اساس اتصال روکش به اباتمنت به دو نوع چسبی و پیچی تقسیم‌بندی می‌شوند. همان‌طور که از اسمشان مشخص است در روش پیچی، روکش به کمک پیچ به اباتمنت متصل می‌شود و در روش چسبی، روکش به کمک چسب به اباتمنت متصل می‌شود.

انواع ایمپلنت دندان بر اساس جنس روکش

دسته‌بندی ایمپلنت‌ها بر اساس جنس روکش‌های آن‌ها نیز انجام می‌شود. بر این اساس ایمپلنت‌ها را می‌توان در گروه‌های زیر قرار داد؛

  • روکش ایمپلنت سرامیکی

دندانپزشکان بیشتر از روکش ایمپلنت سرامیکی برای بیماران استفاده می‌کنند؛ چراکه هم مقاومت بالایی دارند و هم ظاهر آن‌ها شبیه به رنگ و مدل طبیعی دندان است.

  • روکش ایمپلنت چینی

روکش ایمپلنت چینی می‌تواند با قسمت فلزی ایمپلنت جوش بخورد و به همین دلیل نیز از استحکام بیشتری در مقایسه با روکش ایمپلنت سرامیکی برخوردار است.

  • روکش ایمپلنت آلیاژ طلا

روکش ایمپلنت آلیاژ طلا نیازی به ترمیم ندارد؛ چراکه به دلیل ماده سازنده آن ترک نمی‌خورد. توجه داشته باشید که برای ساخت آن، طلاهای مختلفی را باهم ترکیب می‌کنند.

انواع ایمپلنت

انواع برند ایمپلنت دندان

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، شرکت‌های زیاد داخلی و خارجی وجود دارند که همگی در حال ساخت و طراحی انواعی از ایمپلنت‌ها هستند و هر کدام از آن‌ها نیز مزایا و معایبی دارند. در نتیجه انواع ایمپلنت دندان را می‌توان بر اساس برند سازنده آنها نیز طبقه‌بندی کرد؛

  • ایمپلنت دندان آمریکایی

ایمپلنت‌های دندان آمریکایی معمولاً از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ چراکه سالانه در تلاش هستند تا مواد سازنده ایمپلنت‌ها و کیفیت آن‌ها را بهبود ببخشند. یکی از مشهورترین و باکیفیت‌ترین ایمپلنت آمریکایی، برند Osstem است که طرف‌داران زیادی نیز دارد. از دیگر انواع برند‌های ایمپلنت آمریکایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • ایمپلنت آسترا تک یا Previously Astra:

    ایمپلنت آسترا تک هر ساله با انجام آزمایش‌های مختلف روی بیماران خود، کیفیت مواد سازنده ایمپلنت خود را بهبود می‌بخشد. این نوع از ایمپلنت آمریکایی مناسب بیمارانی است که می‌خواهند بدون هیچ عوارضی، دندان دائمی کاشت کنند و از تراکم استخوانی زیادی برخوردار نیستند.
  • ایمپلنت دندان زیمر یا Zimmer:

    شرکت آمریکایی ایمپلنت دندان زیمر از تانتالیوم به جای تیتانیوم در ساخت ایمپلنت‌های خود استفاده می‌کند؛ به همین دلیل کیفیت ایمپلنت‌های زیمر بسیار زیاد بوده و در بین انواع ایمپلنت‌های آمریکایی، جزو گران‌ترین ایمپلنت‌ها به حساب می‌آید. البته توجه داشته باشید که در بین انواع برندهای سازنده ایمپلنت، ایمپلنت‌های آمریکایی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل نیز، قیمت‌ آن‌ها از سایرین، بسیار بیشتر است. برند آمریکایی زیرم در اکثر کشورها دارای شرکت و زیر مجموعه است.
  • ایمپلنت آمریکایی بیومت تری آی یا BIOMET 3:

    ایمپلنت آمریکایی بیومت تری آی استحکام و انعطاف‌پذیری بالایی دارد و زیرمجموعه‌ای از شرکت آمریکایی زیمر محسوب می‌شود.
  • ایمپلنت دندان نوبل بیوکر:

    ایمپلنت نوبل بیوکر نیز جزو بهترین ایمپلنت‌های ساخته شده کشور آمریکا محسوب می‌شود؛ چراکه در ساخت آن هم از تانتالیوم و هم از تیتانیوم استفاده می‌شود. در واقع پایه ایمپلنت از جنس تیتانیوم بوده و فیکسچر آن نیز از جنس تانتالیوم است.

انواع ایمپلنت

  • ایمپلنت دندان آلمانی

یکی دیگر از برند‌های برتر ایمپلنت دندان، ایمپلنت‌های ساخته شده توسط کشور آلمان است که هم جنس خوبی دارند و هم سال‌ها دوام می‌آورند. در مقایسه با ایمپلنت دندان آمریکایی، ایمپلنت دندان آلمانی از قیمت پایین‌تری برخوردار است. برخی از انواع برند‌های ایمپلنت دندان آلمانی به شرح زیر هستند؛

  • ایمپلنت آلمانی BEGO:

    ایمپلنت آلمانی BEGO از موادی ساخته می‌شوند که سازگاری بسیار زیادی با بدن دارند و به راحتی با استخوان فک جوش می‌خورد. شکل این ایمپلنت‌ها به حالت مخروطی است.
  • ایمپلنت جنرال یا general:

    ایمپلنت جنرال دارای شکل مخروطی است و به راحتی و محکم درون استخوان فرو می‌رود.
  • ایمپلنت ICX:

    شرکت آمریکایی ایمپلنت ICX از جدیدترین فناوری‌ها برای ساخت ایمپلنت‌های خود استفاده می‌کند و استحکام بالایی دارند در نتیجه احتمال شکستگی دندان‌ها کاهش می‌یابد. همچنین این نوع از ایمپلنت آلمانی با بدن سازگار بوده و بر اساس داشتن چنین ویژگی‌هایی از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.
  • ایمپلنت دندان سوئیسی

احتمالاً برند مشهور اشترومن به گوشتان خورده باشد. برند اشترومن محصول کشور سوئیس است که همانند دیگر برند‌های ساخته شده در کشور سوئیس از کیفیت بالایی برخوردار است و برای ساخت آن‌ها از مواد درجه یک استفاده می‌کنند. برخی از برندهای باکیفیت ایمپلنت دندان سوئیسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • ایمپلنت اشترومن:

    ایمپلنت اشترومن جزو 3 برند برتر ایمپلنت دندان در جهان محسوب می‌شود؛ چراکه شرکت سازنده آن، همواره برای بهبود کیفیت ایمپلنت‌های خود در حال انجام انواع آزمایش‌های مختلف بر روی بیماران است. ضمن این‌که محصولات آن عوارض بسیار کمی بر بدن وارد می‌کنند.
  • ایمپلنت SIC:

    ایمپلنت SIC کیفیت بالایی دارد؛ ولی مقایسه با ایمپلنت اشترومن قیمت پایین‌تری دارد.
  • ایمپلنت SPI:

    یکی دیگر از انواع ایمپلنت‌های ساخته شده توسط شرکت‌های سوئیسی، ایمپلنت SPI که کیفیت بالایی دارد و طول دوره درمان به کمک این نوع از ایمپلنت کوتاه است به‌طوری‌که پس از گذشت 45 روز می‌توان نسبت به نصب تاج دندان اقدام کرد.
  • ایمپلنت ایده یا Ihdeh:

    برای ساخت این مدل از ایمپلنت سوئیسی، از جدیدترین فناوری‌ها استفاده شده است و از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.
  • ایمپلنت TRI:

    ایمپلنت TRI کیفیت ایمپلنت‌های آمریکایی را دارد؛ ولی قیمت مناسبی داشته و در ایران نیز بسیار پر مصرف است.
  • ایمپلنت بیو دنتال یا Biodental:

    ایمپلنت بیو دنتال یک شرکت تازه تأسیس بوده که توسط دندانپزشکان زیادی توصیه شده است.
 
  • ایمپلنت دندان کره‌ای

ایمپلنت دندان کره‌ای در عین داشتن کیفیتی شبیه به ایمپلنت دندان آلمانی، قیمت پایین‌تری دارد از این رو بسیار پرفروش بوده و طرف‌داران زیادی نیز دارد. از جمله انواع برندهای کره‌ای سازنده ایمپلنت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • ایمپلنت Osstem:

    در بین انواع ایمپلنت‌های کره‌ای، ایمپلنت اوستم از کیفیت بالا و در نتیجه قیمت بالاتری نیز برخوردار است. چراکه برای ساخت آن از مواد مرغوبی استفاده می‌شود. در ضمن دارای انواع استاندارد از سازمان غذا و دارو است.
  • ایمپلنت مگاژن:

    از جمله ویژگی‌های ایمپلنت کره‌ای مگاژن می‌توان به مواردی همچون داشتن کیفیت بالا، استریل بودن و پیوند سریع با استخوان فک اشاره کرد. ایمپلنت کره‌ای مگاژن با این‌که مزایای زیادی دارد؛ ولی به همان اندازه نیز دارای قیمت ارزان و البته مناسب است و به همین دلیل نیز شهرت و فروش زیادی پیدا کرده است و توسط شرکت سوئیسی اشترومن خریداری شده است.
  • ایمپلنت Sewon medix:

    این نوع از ایمپلنت کره‌ای نیز از قیمت مناسب و کیفیت خوبی برخوردار است.
  • ایمپلنت DIO:

    از جمله ویژگی‌های ایمپلنت DIO می‌توان به طول عمر بالا و کیفیت زیاد اشاره کرد و سبب شده است که در کشور‌های زیادی مورد استفاده قرار بگیرد.

بهترین مارک ایمپلنت دندان کدام است؟

تا اینجای کار در مورد انواع برندها و شرکت‌های سازنده ایمپلنت‌های دندانی صحبت کردیم. در بین انواع کشورهای سازنده ایمپلنت، برندهای سوئیسی و کره‌ای بسیار مشهور هستند؛ چراکه هک کیفیت خوبی دارند و هم از قیمت مناسبی برخوردار هستند. از این رو بسیاری از افراد می‌توانند از این برندها برای درمان دندان‌های خود استفاده کنند. برای تشخیص بهترین برند ایمپلنت دندان باید به کیفیت، طول عمر و فناوری به کار رفته در ساخت آن‌ها توجه داشته باشید. به طور کلی بهترین برندهای سازنده انواع ایمپلنت دندان به شرح زیر هستند:

  • اشترومن یا Straumann
  • اوستم یا Osstem
  • بایوتم یا Biotem
  • زیمر یا Zimmer
  • آی تی آی یا ITI
  • مگاژن یا Megagen
  • دی تی آی یا DTI
  • دنتیوم یا Dentium

قیمت انواع ایمپلنت دندان چقدر است؟

همان‌طور که فهمیدید در بین انواع ایمپلنت دندان که توسط برندهای مختلفی طراحی شده‌اند، ایمپلنت‌های کشور آمریکا از قیمت بالاتری برخوردار هستند. در ایران، معمولاً برندهای به صرفه کره‌ای برای ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی نمی‌توان قیمت ایمپلنت دندان را تعیین کرد؛ چراکه عواملی از جمله میزان تخصص، جنس، برند سازنده، لوکیشن مطب، تعداد دندان‌ها و… روی قیمت تأثیرگذار خواهند بود.

برای دریافت خدماتی مانند ایمپلنت دندان، کامپوزیت دندان، لمینت دندان، اندو تخصصی، بلیچینگ دندان، لیفت لثه و اصلاح طرح لبخند با ما در کلینیک دندانپزشکی آریل دنتال با مدیریت دکتر وحید سعیدیان تماس بگیرید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *