بررسی کامل ایمپلنت اشترومن سوئیس

ایمپلنت اشترومن یکی دیگر از انواع برند‌های ایمپلنت در سرتاسر دنیا است که دندنپزشکان علاقه زیادی به این نوع از ایمپلنت دارند و برای افراد مختلفی توصیه به استفاده از این ایمپلنت سوئیسی می‌کنند. اگر شما هم قصد کاشت دندان در تهران از نوع اشترومن دارید، بهتر است در رابطه با مزایا و معایب یان برند اطلاعاتی کسب کنید.

ایمپلنت اشترومن چیست؟

اشترومن یکی از انواع برندهای مختلف کاشت دندان است که در بیشتر از 100 کشور دنیا در حال استفاده است. هدف این برند طراحی ایمپلنت‌های باکیفیت است تا بتواند تعداد زیادی از افراد به سمت محصولات خود سوق دهد. اگر دندان‌های شما تخریب شده و یا افتاده است، می‌توانید از بین ایمپلنت‌های گوناگون، ایمپلنت محبوب خود را انتخاب کرده و به ترمیم دندان‌های خود بپردازید.

برای مشاوره و رزرو وقت تماس بگیرید

درصورت تماس اعلام کنید که از طرف سایت تماس گرفته اید!

رزرو وقت دکتر سعیدیان

تاریخچه ایمپلنت اشترومن

یکی از معروف‌ترین ایمپلنت‌ها در سرتاسر دنیا ایمپلنت اشترومن سوئیس است که در سال 1954 در کشور سوئیس تاسیس شده است. برند اشترومن دارای تعداد زیادی کارشناس و دندانپزشک در سرتاسر دنیا است که از طریق همکاری با آن‌ها، تکنیک‌های جدید ایمپلنت را از طریق آنان به سرتاسر دنیا آموزش می‌دهد. مطالعات بالینی دقیقی برای طراحی ایمپلنت‌های اشترومن انجام شده است که نتیجه آن تولید انواع ایمپلنت‌های باکیفیت و مقاوم است.

انواع ایمپلنت اشترومن

توجه داشته باشید که ایمپلنت‌های اشترومن انواع مختلفی دارند و هر کدام بر اساس استحکامی که دارند برای دندان‌های خاصی مناسب هستند. انواع مختلف ایمپلنت اشترومن به شرح زیر است؛

  • اشترومن تیتانیومی

برای ساختن ایمپلنت اشترومن تیتانیومی، فقط از فلز تیتانیوم استفاده شده است. در مقایسه با دیگر انواع ایمپلنت‌ها، این ایمپلنت اشترومن از استحکام کمتری برخوردار است؛ ولی در مقابل قیمت مناسبی دارد و برای کسانی که مشکل بودجه دارند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

  • اشترومن اکتیو

تفاوت ایمپلنت اشترومن اکتیو با دیگر ایمپلنت‌ها در مقدار آب‌دوست بودن آن است. به این صورت که ایمپلنت اشترومن اکتیو درون مایع نگهداری می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند با سطح دندان و لثه پیوند برقرار کند و بعد از 2 هفته قالب‌گیری می‌توان این نوع از ایمپلنت را انجام داد.

  • اشترومن sla

ایمپلنت اشترومن sla دارای ویژگی‌هایی از جمله کیفیت بالا، انعطاف‌پذیری بالا، دوام طولانی، زیبایی و عملکرد بهتر است؛ چراکه برای ساخت آن نیز از مواد باکیفیتی استفاده می‌کنند.

  • اشترومن روکسالید

توجه داشته باشید که وقتی پایه ایمپلنت کوچک باشد، مدت زمان مورد نیاز برای ترمیم و بهبود استخوان کمتر می‌شود. ایمپلنت اشترومن روکسالید نسبت به انواع دیگر ایمپلنت‌های اشترومن اندازه کوچک‌تری دارند در نتیجه در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترمیم می‌یابند. این ایمپلنت از آلیاژ فلز ساخته شده است و دارای 15 درصد زیرکونیم و 85 درصد تیتانیوم است. جنس این ایمپلنت بسیار مقاوم است و عوارضی روی دندان‌ها ایجاد نمی‌کند.

جنس ایمپلنت اشترومن

جنس ایمپلنت اشترومن

جنس اشترومن از تیتانیوم است. تیتانیوم جزو زیست‌ سازگارترین فلزات محسوب می‌شود که می‌تواند به راحتی با بدن انسان پیوند برقرار کند. ایمپلنت ساخته شده از تیتانیوم درون استخوان فک قرار می‌گیرد و از آن‌جایی که تیتانیوم با بدن سازگار است، به راحتی با استخوان فک و لثه پیوند برقرار کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهبود می‌یابد. در واقع استخوان‌ها و لثه ایمپلنت تیتانیومی اشترومن را پس نمی‌زنند. از طرفی تیتانیوم در صورت قرار گرفتن در مجاورت مایعات بدن دچار خوردگی نمی‌شود. از این رو هیچ گونه عوارضی نیز در بدن ایجاد نمی‌کند.

مزایای ایمپلنت اشترومن

اشترومن مزایای زیادی دارد و مورد علاقه بسیاری از دندانپزشکان است. از جمله مزایای ایمپلنت اشترومن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • تسریع روند درمان

انواع مختلفی از ایمپلنت‌های اشترومن اکتیو و روکسالید می‌توانند به راحتی با استخوان فک و لثه پیوند برقرار کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهبود یابند.

  • دارای زیبایی بیشتر

ایمپلنت‌های اشترومن دارای روکش طبیعی هستند از این رو استفاده از آن‌ها زیبایی بیشتری به دندان‌های ما خواهند داد.

  • دارای رضایت بالا

کسانی که از اشترومن استفاده کرده‌اند، پس از گذشت حداقل 10 سال، هنوز هم از ایمپلنت خود راضی هستند.

چگونگی کاشت دندان با ایمپلنت اشترومن

قبل از نصب ایمپلنت اشترومن، باید از دندان‌ها عکس‌برداری و اسکن صورت بگیرد. برای این کار پس از عکس‌برداری، استحکام استخوان فک مورد بررسی قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که استخوان فک باید از استحکام زیادی برای دریافت ایمپلنت برخوردار باشد در غیر این صورت ایمپلنت را پس خواهد زد. در صورتی که استحکام استخوان فک به اندازه کافی نباشد، پیوند استخوان صورت می‌گیرد. در برخی مواقع نیز نیاز است که باقی مانده دندان از لثه خارج شود.

در نهایت دندانپزشک شروع به کاشت دندان می‌کند. در این مدت از بی حسی موضعی استفاده می‌کند و پایه‌های تیتانیومی را درون استخوان فک قرار می‌دهد. حدود 2 الی 6 ماه زمان می‌برد که پایه‌های تیتانیومی با استخوان فک پیوند برقرار کنند. البته ناگفته نماند که با قرار دادن پایه‌های تیتانیومی در استخوان فک، استخوان فک برای مدتی دچار تورم می‌شود.

بیشتر بخوانید: عمر ایمپلنت دندان

عمر ایمپلنت اشترومن چقدر است؟

بر اساس تحقیقات به دست آمده میانگین طول عمر اشترومن بین 10 الی 30 سال است ولی اگر به درستی انجام بگیرد، تا آخر عمرتان می‌تواند دوام بیاورد.

قیمت ایمپلنت اشترومن

اشترومن توسط برندهای مختلفی عرضه می‌شود ولی در این میان برند سوئیسی ایمپلنت اشروتمن از کیفیت بالایی برخوردار است. میانگین قیمت ایمپلنت اشترومن بر اساس انواع آن بین 10 الی 28 میلیون متغیر است. دندانپزشک بر اساس نوع دندان‌ها و البته عارضه آن‌ها از انواع مختلف ایمپلنت‌های اشترومن استفاده می‌کند.

کسانی که دارای دندان از دست داده هستند، می‌توانند از ایمپلنت دندان‌ها استفاده کنند. در واقع ایمپلنت روش خوبی برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته است. انواع مختلفی از ایمپلنت‌ها وجود دارند که هر کدام مزایا و معایبی دارند و البته این سلیقه شما و دندانپزشک است که از بین انواع ایمپلنت‌ها کدام یک را انتخاب کنید.

 

نتیجه گیری 

ایمپلنت اشترومن یکی انواع ایمپلنت‌های معروف است و توسط بسیاری از پزشکان توصیه می‌‌شود. مواد سازنده ایمپلنت اشترومن از تیتانیوم است که می‌تواند به خوبی با استخوان فک دندان و لثه پیوند برقرار کند. از این رو در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهبود می‌باید و سبب ایجاد عارضه نخواهد شد. اگر قصد ایمپلنت دندان‌های خود را دارید، ایمپلنت اشترومن می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

برای مشاوره و رزرو وقت تماس بگیرید

درصورت تماس اعلام کنید که از طرف سایت تماس گرفته اید!

رزرو وقت دکتر سعیدیان

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *