همان طور که می‌دانید، محافظت از دندان‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید هوشمندانه دست به کار شوید و برای تجربه دندان‌هایی سالم در خانواده، اطلاعات‌تان را افزایش دهید. پوسیدگی دندان‌ها یکی از مشکلاتی است که درمان‌های دندان پزشکی را پر هزینه و زمان بر می‌کند.

با کمک روش‌های مختلف ترمیم دندان می‌توانید بدون تحمیل دردسر و نگرانی بابت هر رویدادی، از دندان‌ها محافظت کنید. اس اس کرون یکی از روش‌های ترمیم دندان است که معمولا به صورت پیش ساخته و آماده تهیه می‌شود. به این ترتیب می‌توانید با کم‌ترین هزینه از   stainless steel crown استفاده کنید.

اگر شما هم تمایل دارید در خصوص   stainless steel crown اطلاعات کسب کنید، تا پایان همراه ما باشید.

اس اس کرون چیست؟

اس اس کرون (SSC)  که مخفف   stainless steel crownاست، به عنوان یکی از روش‌های ترمیم دندان شناخته می‌شود. معمولا برای ترمیم دندان‌های شکسته در کودکان و گاهی در بزرگسالان، از این روش استفاده می‌شود. دندان هایی که دچار تخریب شدید شده‌اند یا دندان‌هایی که به دلیل عصب کشی نیاز به روکش دارند، کاندید خوبی برای استفادهه از اس اس کرون محسوب می‌شوند.

SSC یک پوشش محافظتی فلزی است که بر روی کل دندان قرار می‌گیرد و از دندان محافظت می‌کند. به این ترتیب می‌توانید با خیال آسوده از دندان‌ها محافظت کرده و سلامت آن را تامین کنید.

در این ترمیم دندانی معمولاً از فلزات قوی مانند استیل ضد زنگ استفاده می‌شود. جنس این فلزات بسیار مقاوم هستند و دارای ماندگاری بالایی خواهند بود. اس‌ اس ‌سی‌ها به عنوان یک راه حل موقت شناخته می‌شوند. استفاده از این روکش های فلزی با کیفیت برای کودکان، بهترین گزینه‌ای است که ضمن مراقبت از دندان‌های شیری، امکان حفظ کاربرد را فراهم می‌کنند.

اس اس کرون

کاربرد اس اس کرون چیست؟

اس ‌اس‌ سی‌ کرون کاربردهای مختلفی دارد. شما می‌توانید با درک عمیق از کاربرد این روکش‌های مستحکم، آگاهی بیشتری در این خصوص کسب کنید.

  1. ترمیم دندان‌های شکسته: اگر دندان شما شکسته است و نیاز به ترمیم دارد، اس اس سی ممکن است یک راه حل مناسب برای‌تان باشد. این پوشش محافظتی بر روی دندان قرار می‌گیرد و از دندان محافظت می‌کند. شما به راحتی می‌توانید دندان‌ها را به خوبی مراقبت کنید.
  2. ترمیم دندان‌های آسیب دیده: اگر دندان شما دچار تخریب شدیدی شده باشد، دیواره مناسبی برای پر کردن نداشته باشد یا عصب کشی انجام شده باشد، نیاز دارید با استفاده از اس اس کرون، بهترین عملکرد را شاهد باشید. استفاده از اس اس کرون برای دندان‌های کرسی رایج‌تر است.
  3. ترمیم دندان‌های شیری در کودکان: برای دندان‌های شیری کودکان، اس اس سی می‌تواند یک راه حل موقت و مناسب باشد. این وسیله کمک می‌کند تا بتوانید با خیال آسوده دندان‌های آسیب دیده کودکان را ترمیم کنید. اس اس کرون ها می‌توانند برای مدت طولانی در دهان باقی مانده و جایگزین موقتی برای دندان شیری تا زمان رشد دندان های دائمی باشند.

با جنس متریال اس اس کرون آشنا شوید

کرون استیل ضد زنگ یا Stainless Steel Crown از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شود. استیل ضد زنگ یک نوع فلزی است که از آلیاژهای آهن، کروم، نیکل، کبالت، مولیبدن و مواد دیگر تشکیل شده است. این آلیاژها باعث خلق مقاومت بالا در برابر زنگ‌ زدگی، خوردگی و خستگی فلز می‌شوند.

استیل ضد زنگ به دلیل خاصیت‌های ویژه از جمله مقاومت در برابر شرایط محیطی مختلف و ظاهر زیبا، گزینه مناسبی برای ترمیمات دندانی است. به همین دلیل می‌تواندی از آن برای نواحی مرطوبی مثل دهان استفاده کنید. مقاومت بالا و ماندگاری طولانی مدت اس اس کرون، آن را تبدیل به یک گزینه عالی کرده است.

اس اس کرون

مراحل قرار دادن اس اس کرون

پروسه قرار دادن اس اس کرون در محل مدنظر، با نظارت پزشک متخصص انجام می‌شود. شما می‌توانید با آگاهی از نحوه قرار دادن اس اس سی، بدون نگرانی در این خصوص اقدام کنید.

  1. آماده ‌سازی دندان: ابتدا دندان برای قرار دادن اس اس سی آماده می‌شود. برای این کار باید مشکل ایجاد شده درمان شود. ترمیم دندان‌ها اصلی‌ترین اقدامی است که باید انجام دهید. حذف ناحیه پوسیده یا عصب کشی دندان، از جمله اقداماتی است که در این پروسه انجام می‌شود.
  2. اندازه گیری: دندانپزشک باید اندازه دقیق دندان را برای ساخت اس اس سی مدنظر داشته باشد. به این ترتیب پزشک با بررسی دقیق دندان و اندازه گیری یا قالب گیری آن، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
  3. ساخت اس اس سی: پس از اندازه گیری و قالب گیری، مرحله ساخت اس اس سی انجام می‌شود. اس اس سی گاهی به صورت آماده و گاهی به صورت شخصی سازی تهیه می‌شود.
  4. قرار دادن اس اس سی: پس از ساخت اس اس سی، پزشک متخصص محل نصب دندان را آماده می‌کند. با نصب دقیق بر روی محل مدنظر، همه چیز به اتمام می‌رسد.
  5. تنظیم و تطبیق: اس اس سی باید آماده جویدن باشد تا دندان‌های بالایی یا پایینی را دچار سایش نکند. در این شرایط پزشک با کمک کاغذهای مخصوص، تلاش می‌کند تا دندان ها را تنظیم کند.
  6. ثابت‌ سازی: اس اس سی به دندان چسبانده می‌شود و محل آن دقیقا به صورت مطلوب تثبیت می‌گردد. دندان پزشک به وسیله چسب مخصوص یا دستگاه کیور، این پروسه را به اتمام می‌رساند.

چگونه از stainless steel crown مراقبت کنید؟

برای مراقبت از کرون استیل ضد زنگ، باید مراقبت‌های جدی را دنبال کنید. به این ترتیب لازم است تا در این خصوص اطلاعاتی کسب کنید. در ادامه به بررسی این روش‌ها اشاره می‌کنیم.

  • مراقبت بهداشت دهانی منظم: برای مراقبت از اس اس کرون، حتما دهانتان را حداقل 2 بار در روز با استفاده از مسواک و محصولات شستشوی دهان پاک کنید. این کار به پیشگیری از تراکم پلاک و پوسیدگی دندان‌های دیگر کمک می‌کند.
  • محدودیت مصرف غذاهای شیرین و اسیدی: مصرف غذاهای شیرین و اسیدی را به حداقل برسانید، زیرا این مواد می‌توانند به تخریب کرون استیل ضد زنگ منجر شوند.
  • جلوگیری از فعالیت‌های خطرناک: از استفاده از دندان به عنوان ابزار برای باز کردن، خرد کردن یا جویدن خوراکی های سفت پرهیز کنید.
  • مراجعه به دندانپزشک: به منظور بررسی وضعیت Stainless Steel Crown، حتما در زمان های تعیین شده برای مراجعه به پزشک متخصص و چکاپ دوره‌ای اقدام کنید تا وضعیت اس اس سی دندان بررسی گردد.

اس اس کرون

مزایای استفاده از  اس اس کرون چیست؟

استفاده از  اس اس کرون، مزایای متعددی برای شما خواهد داشت. این روش ترمیم، به خوبی می‌تواند کارایی مدنظر را برای جویدن ایجاد کند. این تکنیک برای ترمیم دندان‌ها استفاده می‌شود و هزینه مناسب تری نسبت به سایر روش‌ها دارد. این روش بسیار مقاوم بوده و دارای ماندگاری بالایی است.

همین مقاومت بالا موجب شده است تا این روش برای بسیاری از افراد گزینه مناسبی باشد. اس اس کرون به خوبی برای کودکان و ترمیم یا محافظت از دندان های شیری مناسب است. به همین دلیل می‌توانید با خیال آسوده از آن استفاده کنید.

اس اس کرون یا همان stainless steel crown  برای ترمیم دندان‌های شکسته یا دندان هایی که دچار پوسیدگی و آسیب شده‌اند، گزینه مناسبی است.

اگر دندان به دلیل پوسیدگی عمقی نیاز به ترمیم پیچیده‌ای داشته باشد و عصب کشی انجام شده باشد، قطعا استفاده از اس اس کرون گزینه منابسی برای روکش نهایی است. این روکش ها استحکام مطلوبی را رقم می‌زنند. ضد زنگ بودن این روکش گزینه خوبی برای ناحیه دهان است. این روش ترمیم گاهی به صورت آماده ارائه می‌شود که هزینه های کمی دارد.

برای دریافت خدماتی مانند ایمپلنت دندان، کامپوزیت دندان، لمینت دندان، اندو تخصصی، بلیچینگ دندان، لیفت لثه و اصلاح طرح لبخند با ما در کلینیک دندانپزشکی آریل دنتال با مدیریت دکتر وحید سعیدیان تماس بگیرید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *