بی حسی دیجیتال

یکی از اساسی‌ترین ترس‌هایی که افراد در خصوص مراجعه به دندان پزشکی بیان می‌کنند، ترس از درد دندان است. گاهی نیز تزریق بی حسی می‌تواند به عنوان ترس اساسی از مراجعه به دندان پزشکی بیان شود. با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، این روزها همه چیز متحول شده است.

بی حسی دیجیتال یکی از بهترین هدیه‌هایی است که علم به شما هدیه کرده است. شما به راحتی می‌توانید با انتخاب هوشمندانه دندان پزشکی که دارای تجهیزات به روز است، یک تجربه بدون درد را برای خودتان ثبت می‌کنید و فوبیای دندان پزشکی برای همیشه از بین می‌رود.

اگر شما هم تمایل دارید از معجزه بی حسی دیجیتال بیشتر بدانید، همراه ما باشید.

بی حسی دیجیتال چیست؟

بیحسی دیجیتال دندانپزشکی یک روش نوین است که برای افزایش راحتی مراجعه کنندگان به دندان پزشکی استفاده می‌شود. در این نوع بی حسی، خبری از آمپول نیست و افراد دچار ترس از سوزن و آمپول، به راحتی می‌توانند از آن استفاده کرده و حس و حال خوبی را تجربه کنند.

شاید جالب باشد که بدانید در این روش بی حسی، دقیقا محل مدنظر پزشک بی حس می‌شود. وجود موسیقی در زمان تزریق، به شما امکان می‌دهد تا حال و هوای بهتری را در فضا ایجاد کنید و مراجعه کنندگان بدون احساس ناخوش آیند تزریق، در آرام‌ترین حال ممکن از این بی حسی استفاده کنند. عدم وجود درد و ناراحتی، به خوبی می‌تواند ذهن افراد را برای مراجعه آماده کند و انگیزه خوبی برای پیگیری مشکلات دهان و دندان ایجاد کند.

بی حسی دیجیتال

مزایای استفاده از بی حسی دیجیتال چیست؟

آگاهی از مزایای هر دستگاه، به شما کمک می‌کند تا بتوانید با خیال آسوده، از آن استفاده کنید. استفاده از بی حسی دیجیتال در دندانپزشکی، مزایای متعددی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

  1. فاقد آلرژی و حساسیت:برای بیمارانی که به داروهای بی حسی سنتی حساسیت دارند، گزینه‌ای ایده‌آل است و هیچ حساسیت و آلرژی در آن‌ها ایجاد نخواهد کرد.
  2. بی تأثیر بر سایر اعضاء:تأثیر خود را فقط بر روی دندان و بافت‌های مرتبط با آن متمرکز می‌کند و بر سایر اعضاء مانند لب، گونه و زبان تأثیری ندارد.
  3. کنترل دقیق سطح بی حسی: با استفاده از دستگاه‌های دیجیتال، دندانپزشکان قادر هستند تا سطح بی حسی را دقیق کنترل کنند.
  4. کاهش ترس از درد:بدون درد انجام می‌شود و همین موضوع موجب کاهش ترس و اضطراب بیماران می‌شود.
  5. عدم ایجاد اثرات جانبی طولانی‌مدت: پس از اتمام اثر بی حسی، بیمار به سرعت به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد و هیچ گونه اثرات ناخوشایندی از جمله گزگز و … نخواهد داشت.
  6. کارآیی بالا:در بیشتر مواقع برای درمان‌های دندانپزشکی کارآیی دارد می‌توان برای انواع اقدامات دندان پزشکی از آن استفاده کرد.
  7. کمترین عوارض جانبی: با استفاده از مقدار مناسب از داروهای بی حسی، عوارض جانبی کمتری از بیحسی دیجیتال تجربه می‌کنید.
  8. راحتی دندانپزشک: این روش تزریق بی حسی برای دندانپزشکان کار را راحت‌تر کرده است.
  9. ایمنی و دقت: شما به راحتی میتوانید با کمک بیحسی دیجیتال، ایمنی و دقت بالایی را تجربه کنید.
  10. کاهش ترس از دندان پزشکی: بی حسی دیجیتال به افراد کمک می‌کند تا ترس مراجعه به دندانپزشکی و درمان‌های دندانپزشکی را تجربه نکنند.
  11. تسریع در فرآیند بهبودی: بیحسی دیجیتال می‌تواند بهبودی پس از درمان را تسریع بخشد و به بیماران کمک کند سریع‌تر به وضعیت طبیعی خود بازگردند.

بی حسی دیجیتال

تفاوت استفاده از بی حسی سنتی و بی حسی دیجیتال چیست؟

تفاوت استفاده از بی حسی سنتی و بی حسی دیجیتال در دندانپزشکی، اصلی‌ترین دلیلی است که بی حسی دیجیتال را محبوب‌تر کرده است. در بی حسی دیجیتال، داروهای بی حسی به صورت کاملاً دقیق و با کنترل کامل توسط دستگاه تزریق می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود بی حسی دقیق و مناسب در نقاط مورد نیاز اعمال شود.

برخلاف بی حسی سنتی که دقت تزریق داروهای بی حسی کمتر بود و گاهی موجب بی حسی در نواحی مختلف صورت می‌شد.  بی حسی دیجیتال به دلیل دقت بالا در تزریق داروهای بی حسی، باعث کاهش درد و ناراحتی در افراد می‌شود، در حالی که درد تزریق سنتی اصلی‌ترین مشکل افراد در این خصوص بود.

به عنوان یک تفاوت دیگر در خصوص بی حسی دیجیتال، باید گفت که بی حسی دیجیتال بی حسی طولانی‌تری فراهم می‌کند و نیاز به تزریق مکرر مثل بی حسی های قبلی را ندارد. تفاوت اساسی دیگر بین این دو روش بی حسی، باید به سهولت تزریق توسط دندان پزشک اشاره کرد. همین راحتی تزریق، در مدت زمان انتظار بیمار نیز تاثیرگذار است. خوشبختانه بی حسی دیجیتال برخلاف بی حسی سنتی، عوارض مختلف را ایجاد نمی‌کند.

چرا بی حسی دیجیتال برای افراد دارای فوبیا سوزن مناسب است؟

به عنوان یکی از وجه تمایزهای بی حسی دیجیتال نسبت به بی حسی سنتی، می‌توان به امکان استفاده از آن برای افراد دارای فوبیا سوزن اشاره کرد. بی حسی دیجیتال برای افراد دارای فوبیای سوزن ، به شدت گزینه مطلوبی خواهد بود.

زیرا این روش از سوزن‌های نازک و دقیقی برای تزریق داروهای بی حسی استفاده می‌کند که باعث کاهش ترس و اضطراب این افراد می‌شود.  نداشتم شکل و فرم آمپول، یکی دیگر از دلایلی است که می‌تواند موجب عدم بروز ترس در این افراد شود. استفاده از بی حسی دیجیتال باعث کاهش درد و ناراحتی در زمان تزریق داروهای بی حسی می‌شود که برای افراد دارای فوبیای سوزن بسیار مهم است.

در این تکنیک حتی نیاز به تزریق مجدد و چند باره با تحریک ترس و اضطراب مراجعه کننده، وجود ندارد. به همین دلیل می‌توان مدعی شد که بی حسی دیجیتال یک روش عالی برای افراد دارای اضطراب سوزن است. بی حسی دیجیتال برای دندانپزشک و بیمار راحتی بیشتری را ایجاد می‌کند و فرایند تزریق داروهای بی حسی را برای افراد دارای فوبیای سوزن ساده‌تر می‌کند. با توجه به تمام این جزییات می‌توان مدعی شد که این روش برای افراد دارای فوبیا گزینه مناسبی و پر کاربردی است.

بی حسی دیجیتال

کاربرد بی حسی دیجیتال

بی حسی دیجیتال در دندانپزشکی به عنوان یک روش موثر برای ایجاد بی حسی محلی در زمان انجام درمان‌های دندانی استفاده می‌شود. در این روش از دستگاه‌های خاصی استفاده می‌شود که جدیدترین نسل برای ایجاد بی حسی در ناحیه دهان و دندان هستند. کاربردهای این دستگاه‌ها بسیار گسترده است. در اینجا به شرح خلاصه‌ای از هرکدام اشاره می‌کنیم.

  • انجام انواع درمان‌های دندانی: با کمک دستگاه بی حسی دیجیتال، می‌توانید تمام کارهای درمانی در ناحیه دندان مثل پر کردن دندان، روکش دندان، عصب کشی، جراحی‌های دندانی و… را تجربه کنید.
  • برای ایجاد بی حسی قبل از انجام ارتودنسی: یکی از دردناک‌ترین کارهای دندان پزشکی که همیشه افراد را دچار ناراحتی می‌کند، تغییراتی است که در جلسات ارتودنسی ایجاد می‌شود. فشار به دندان‌ها و موارد این‌چنین همیشه دردناک است. به عنوان یکی از کاربردهای بی حسی دیجیتال، می‌توان به استفاده از آن در جلسات ارتودنسی اشاره کرد.
  • برای ایجاد بی حسی قبل از انجام عصب کشی: برای انجام عصب کشی، نیاز به ایجاد بی حسی دقیق در دندان یا بافت‌های اطراف آن وجود دارد که خوشبختانه به بهترین شکل می‌توان با استفاده از بی حسی دیجیتال این کار را انجام داد.
  • برای ایجاد بی حسی قبل از انجام جراحی دهان و فک و صورت: در برخی موارد نیاز به انجام تغییراتی در ساختمان فک احساس می‌شود. این تغییرات در حد جراحی‌های سرپایی به وسیله بی حسی دیجیتال انجام می‌شوند.
  • برای ایجاد بی حسی قبل از انجام ایمپلنت دندانی: کاشت دندان یا همان ایمپلنت، روشی عالی برای جایگزین کردن دندان ازدست رفته است. در صورتی که نیاز به انجام ایمپلنت دندانی داشته باشید، ایجاد بی حسی دقیق و کنترل شده با استفاده از بی حسی دیجیتال، بهترین گزینه محسوب می‌شود.
  • بی حسی دیجیتال برای کودکان: بی حسی دیجیتال در دندانپزشکی برای کودکان یکی از مهم‌ترین کاربردهای این وسیله است. چرا که باعث کاهش ترس و اضطراب کودکان در مواجهه با درمان‌های دندانپزشکی می‌شود. به دلیل تجربه‌های ناخوشایندی در زمان درمان‌های دندانپزشکی یا شنیدن ترس پدر و مادر از آمپول بی حسی، کودکان به میزان چند برابری، این ترس را تجربه می‌کنند. گاهی شدت ترس تاحدی است که تنها راه درمان، استفاده از روش های بی هوشی است! خوشبختانه با وجود بی حسی دیجیتال بدون بی هوشی و هرگونه درد، می‌توان درمان های دندانپزشکی را برای کودکان انجام داد.

برای دریافت خدماتی مانند ایمپلنت دندان، کامپوزیت دندان، لمینت دندان، اندو تخصصی، بلیچینگ دندان، لیفت لثه و اصلاح طرح لبخند با امکان استفاده از بی حسی دیجیتال با ما در کلینیک دندانپزشکی آریل دنتال با مدیریت دکتر وحید سعیدیان تماس بگیرید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *