کیت خانگی وایتنینگ دندان

لطفا همین حالا لبخند بزنید؛ لبخندی بزرگ به پهنای صورتتان! حالا نگاهی به آینه بندازید. لبخندتان را دوست دارید؟ دندان‌هایتان به زیبایی می‌درخشد یا رد پای سیگار، قلیان و دخانیات دیگر، نوشیدنی‌های رنگی مثل نوشابه، قهوه و چای و خوراکی‌هایی مثل پفک و تمشک و لبو به شکل جرم زرد رنگ، روی دندان‌هایتان باقی مانده؟

اگر آنقدر که دوست دارید دندان‌های سفید و زیبایی ندارید، ممکن است که بارها به دنبال روش‌های سفید کردن دندان رفته باشید. روش‌های خانگی و کلینیکی! یکی از رایج‌ترین روش‌ها استفاده از کیت خانگی سفید کننده دندان است. اما آیا اطلاعات کافی در خصوص کیت خانگی بلیچینگ دندان دارید؟ مضرات کیت خانگی وایتنینگ دندان را می‌دانید؟

اگر علاقه دارید اطلاعتتان در خصوص این کیت‌ها بیشتر شود و باید و نبایدهای استفاده از این کیت‌ها را بدانید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

شاید این مطلب نیز برای شما جالب باشد: رادیوگرافی دندان

کیت خانگی بلیچینگ دندان چیست؟

یکی از درمان‌های بسیار پرطرفدار برای سفید کردن دندان، بلیچینگ است.  بلیچینگ تخصصی در مطب توسط دندانپزشک انجام می‌شود. اما علاوه بر روش کلینیکی و تخصصی، امکان انجام بلیچینگ در منزل با کیت خانگی وایتنینگ دندان وجود دارد. این روش، مقرون به صرفه و راحت‌تر است. در کیت خانگی سفید کردن دندان، ژل بلیچینگ،  نوارهای مخصوص یا قالب بلیچینگ (که به آن تری یا گارد بلیچینگ هم گفته می‌شود)  وجود دارند که برای استفاده در منزل مناسب است.

احتیاج به مشاوره دارید ؟

مشاورین ما در ساعات کاری در خدمت شما هستند تا با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید

رزرو نوبت:

برای رزرو نوبت و مشاوره تماس بگیرید

کیت خانگی وایتنینگ دندان

وایتنینگ خانگی دندان چطور انجام می‌شود؟

بسته به این که کیت خانگی بلیچینگ را از داروخانه خریده باشید یا دندانپزشک، روش مصرف ممکن است متفاوت باشد. در کیت خانگی وایتنینگ که از دندانپزشکی تهیه می‌کنید، ابتدا دندان قالب‌گیری و سپس قالب و ژل مخصوص بلیچینگ برای استفاده در منزل، در اختیار شما قرار داده می‌شود.

این قالب کاملا طبق دندان‌های شما ساخته می‌شود و ژل از آن بیرون نمیزند. طی شبانه روز به مدت مشخص (بر اساس دستور دندانپزشک) باید ژل را داخل قالب بریزید و روی دندان بگذارید تا تاثیرگذار باشد. کیت‌های وایتنینگ داروخانه‌ای به جای غالب، نوار مخصوصی دارد که بعد از زدن ژل روی سطح دندان قرار داده می‌شود. همچنین برخی از کیت‌ها قالب دندان نیز دارد اما به دلیل این که بر اساس فرم دندان‌ها مختص هرشخص ساخته نشده، استفاده از آن چندان استاندارد و راحت نیست.

شاید این مطلب نیز برای شما جالب باشد: تفاوت دندان شیری و دندان دائمی

آیا کیت خانگی وایتنینگ دندان موثر است؟

به نظر شما، آیا کیف خانگی وایتینگ واقعا کار می‌کند؟ در پاسخ به این سوال نمی‌توان به طور قطعی گفت خیر! نکته مهمی که باید بدانید این است که بلیچینگ خانگی، به اندازه‌ خدمات بلیچینگ تخصصی در مطب، بر سفیدی و درخشندگی دندان‌ها تاثیرگذار نیست. ژل‌های بلیچینگ خانگی، غلظت کم‌تری نسبت به همتای دندانپزشکی خود دارد. اما استفاده از آن در مدت زمان مناسب، می‌تواند رنگ دندان را چند درجه روشن‌تر کند.

نکته: کیت خانگی بلیچینگ دندان با برند‌های مختلف، در داروخانه‌ها وجود دارد. کیفیت، جوابدهی و اثرگذاری هریک، ممکن است متفاوت باشد.

احتیاج به مشاوره دارید ؟

مشاورین ما در ساعات کاری در خدمت شما هستند تا با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید

رزرو نوبت:

برای رزرو نوبت و مشاوره تماس بگیرید

کیت خانگی وایتنینگ دندان

مزایای استفاده از کیت خانگی بلیچینگ دندان

  • سفید و درخشان شدن دندان ها
  • روش آسان و مقرون به صرفه
  • افزایش اعتماد به نفس با سفید و زیبا شدن دندان‌ها
  • صرفه جویی در وقت به دلیل خانگی بودن آن

مضرات کیت خانگی سفید کردن دندان چیست؟

همیشه دانشتن مزایا می‌تواند انگیزه افراد را برای استفاده از یک روش بیشتر کند و آگاهی از مضرات آن، کمک می‌کند تا انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید. استفاده از این کیت‌ها گرچه راحت و مقرون به صرفه است؛ اما عوارضی هم دارد که باید قبل از انتخاب، نسبت به آن کاملا آگاه باشید. از جمله مضرات کیت های خانگی وایتنینگ دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-حساسیت دندان

یکی از مضرات استفاده از کیت‌های خانگی بلیچینگ، احتمال حساسیت دمایی دندان است. دندان‌ها در مواجه با غذا و نوشیدگی داغ یا سرد، درد شدیدی میگیرند که بسیار ناخوشایند است. به دلیل این که ممکن است هنگام استفاده از وایتنینگ خانگی، دستورالعمل‌ها به خوبی رعایت نشود، احتمال حساسیت دندان افزایش پیدا می‌کند.

2-التهاب لثه

ژل وایتنینگ، حاوی ترکیباتی است که برای لثه آسیب‌زا است. به همین دلیل یکی از مضرات کیت های خانگی وایتنینگ التهاب لثه است. بهتر است به این نکته دقت کنید که ژل سفید کننده باید تنها روی دندان مالیده شود و نباید روی لثه و سایر نواحی دهان بماند.

3-ازدست دادن مواد معدنی دندان

دندان‌های ما برای سلامتی و استحکام، به مواد معدنی نیاز دارد. استفاده از درمان‌های غیر تخصصی سفید کننده دندان، ممکن است باعث ازدست رفتن مواد معدنی دندان شود. استفاده مکرر از کیت های خانگی سفید کننده دندان، به مرور باعث بروز پوسیدگی و آسیب دندان‌ها می‌شود.

4-سوختگی شیمیایی

سوختگی شیمیایی به معنای سوختگی است که بر اثر استفاده از ژل های وایتنینگ خانگی ایجاد می‌شود. این سوختگی در صورت بیرون زدن مواد و برخورد آن با لثه، دهان و. . . ایجاد می‌شود و معمولا زمینه ساز بروز عفونت و تورم لثه و دهان است.

5-آسیب مینای دندان و احتمال پوسیدگی دندان

طبق تحقیقات، می‌توان ادعا کرد که استفاده افراطی از مواد سفید کننده دندان خانگی با آسیب به مینای دندان، ریسک پوسیدگی دندان‌ها را افزایش می‌دهد. به همین دلیل باید تحت نظر پزشک و اصولی نسبت به این کار اقدام کنید تا مینای دندان دچار آسیب نشود.

احتیاج به مشاوره دارید ؟

مشاورین ما در ساعات کاری در خدمت شما هستند تا با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید

رزرو نوبت:

برای رزرو نوبت و مشاوره تماس بگیرید

6-دندان درد

یکی دیگر از عوارضی که ممکن است بر اثر استفاده غلط از بلیچینگ خانگی تجربه کنید، درد دندان است. درد‌هایی که منشا نا مشخصی دارند و ممکن است به دلیل حساسیت دندان نسبت به ژل بلیچینگ خانگی ایجاد شده باشد.

7-نتیجه موقتی

از مضرات این روش می‌توان به موقتی بودن آن اشاره کرد. وایتنینگ دندان در مطب، به صورت تخصصی و حرفه‌ای انجام می‌شود و ضمن این که احتمال آسیب بسیار کم‌تری دارد، به دلیل عمق نفوذ مواد در دندان، ماندگاری بیشتری دارند. به عبارتی اگر بخواهید همیشه دندان‌های سفیدی داشته باشید، باید دائما از این محصول استفاده کنید و استفاده دائمی، احتمال آسیب را افزایش می‌دهد.

8-اثرگذاری ضعیف

گرچه روش خانگی سفید کردن دندان، روش کم هزینه‌تری است؛ اما اثرگذاری ضعیفی هم دارد. اغلب این تکنیک می‌تواند تنها برخی از لکه‌ها را ازبین ببرد و قدرت کمی در سفید کردن تمام لکه‌های دندان دارد.

9-عفونت دهانی به دلیل سوختگی شیمیایی

همانطور که گفته شد، کیت بلیچینگ خانگی دارای ژلی است که در ترکیبات آن هیدروژن پراکساید وجود دارد. اگر این مواد از قالب بیرون بزنند یا به درستی استفاده نشوند، باعث سوختگی شیمیایی می‌شوند و این سوختگی، ممکن است باعث عفونت لثه و دهان شود.

10-سوزش گلو و معده

برخی از مواد وایتینگ خانگی، غیر اصولی ارائه می‌شوند.  به همین دلیل موجب بروز مشکلات مختلفی می‌شوند.  به همین دلیل اگر مواد شیمیایی نشت کند، باعث سوزش گلو و معده نیز می‌شود.

شاید این مطلب نیز برای شما جالب باشد: سفید کردن دندان

کیت خانگی وایتنینگ دندان

11-آسیب به مینای دندان

مینای دندان، نقش بسیار مهمی بر سلامت دندان‌های ما دارد. ازدست دادن مینای دندان، درست مثل این است که دندان‌های شما سپر دفاعی‌شان را بیندازند و خلغ شوند. مینای دندان از نظر استحکام سخت‌ترین عضو بدن است و مسئول محافظت از دندان مقابل ساییدگی، سرما گرما، جویدن مواد غذایی سخت است. مواد شیمایی به کار رفته در کیت خانگی سفید کردن دندان ممکن است باعث آسیب به مینای دندان شوند. درحالی که بلیچینگ در مطب توسط متخصص، چنین خطراتی را به همراه ندارد.

شاید این مطلب نیز برای شما جالب باشد: هیلینگ ایمپلنت

12-هزینه زیاد در دراز مدت

شاید به نظرتان بیاید که این روش کم هزینه‌تر است؛ البته که ماهم با شما موافقیم! سفید کردن دندان با کیت‌های خانگی بلیچینگ هزینه کم‌تری دارد اما در دراز مدت، به دلیل آسیب احتمالی به دندان، برای شما بسیار گران‌تر تمام می‌شود. بنابر این بهتر است یک بار هزینه بیشتری کنید و در عوض، دندان‌های نازنینتان که سرمایه غیرقابل بازگشت شما هستند را حفظ کنید.

احتیاج به مشاوره دارید ؟

مشاورین ما در ساعات کاری در خدمت شما هستند تا با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید

رزرو نوبت:

برای رزرو نوبت و مشاوره تماس بگیرید

برای دریافت خدماتی مانند ایمپلنت دندان، کامپوزیت دندان، لمینت دندان، اندو تخصصی، بلیچینگ دندان، لیفت لثه و اصلاح طرح لبخند با ما در کلینیک دندانپزشکی آریل دنتال با مدیریت دکتر وحید سعیدیان تماس بگیرید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *